Damian Raciniewski w debacie Rzeczpospolitej i TVP

Damian Raciniewski
Igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro zbliżają się nieubłaganie, a wraz z nimi nasze medalowe oczekiwania wobec polskich sportowców. Oprócz ogromnych aspiracji są też obawy, które dotyczą samej organizacji wydarzenia – epidemia choroby ZIKA, opóźniające się budowy stadionów czy wewnętrzne konflikty polityczne w Brazylii. O potencjalnych problemach porozmawiali eksperci w ramach debaty „Kondycja polskiego sportu 2016”, organizowanej przez Rzeczpospolitą oraz TVP Sport, a wśród nich znalazł się m.in właściciel Business Sport Solutions – Damian Raciniewski.

Wśród takich prelegentów jak minister sportu i turystyki, Witolda Bańki czy prezesa Polskiego Związku Lekkiej Atletyki – Jerzego Skuchy, Damian Raciniewski oceniał nie tylko szanse polskich sportowców na medale, ale również opowiadał o tym, czy warto być dzisiaj medalistą olimpijskim w sensie finansowym. – To kwestia złożona. Zależy także od tego, czy młodego sportowca zadowala emerytura olimpijska, czy chce więcej. Jeśli tak, to powinien zdawać sobie sprawę, że medal to dopiero początek budowania wartości marketingowej – podkreślił Damian Raciniewski.

 

Szef Business Sport Solutions wyraził również swoje nadzieje na poprawienie wyniku olimpijskiego z Londynu przez Polaków.  – Ostatnio zdobywaliśmy po dziesięć medali, a cztery więcej to sprawa realna. Dochodzą przecież pływacy, tacy jak Radosław Kawęcki. Wierzę w sporty drużynowe – podkreślił.

 

Obok Damiana Raciniewskiego w składzie prelegentów znalazł się Witold Bańka (minister sportu i turystyki), Jerzy Skucha (prezes Polskiego Związku Lekkiej Atletyki),  Andrzej Głaz (sekretarz generalny Polskiego Związku Zapaśniczego), Jacek Kasprzyk (prezes Profesjonalnej Ligi Piłki Siatkowej), Michał Rynkowski (dyrektor Biura Komisji do Zwalczania Dopingu w Sporcie), dr Marcin Kulpa (dyrektor Pionu Opieki Szpitalnej Lux-Med), Robert Małolepszy (sekretarz generalny Polskiego Związku Rugby) oraz Marcin Rudziński (redaktor TVP Sport).

 

Partnerem debaty była agencja Business Sport Solutions.