Obsługa PR projektu sponsoringowego PKN ORLEN w obrębie polskiej siatkówki

PKN ORLEN aktywnie wspiera siatkówkę od 2012 roku. W związku z działaniami sponsorskimi Koncernu przygotowaliśmy strategię działań PR i komunikacji z kibicami.

W 2014 roku Polska po 40 latach ponownie stanęła na najwyższym stopniu podium FIVB Mistrzostw Świata. Z czołowej europejskiej drużyny staliśmy się światowym potentatem, który ze świetnym pokoleniem siatkarzy, utalentowaną młodzieżą, profesjonalnymi rozgrywkami ligowymi oraz najlepszymi kibicami stał się wzorem dla innych.

W celu podkreślenia zaangażowania PKN ORLEN w polską siatkówkę stworzyliśmy stronę internetową www.orlensiatkowka.pl, w której znajdują się nie tylko najważniejsze informacje na temat samego projektu sponsoringowego, ale także aktualności i rankingi dla kibiców oraz zdjęcia do wykorzystania dla przedstawicieli mediów.
Odpowiadaliśmy także za komunikację zewnętrzną (komunikaty prasowe, artykuły w mediach sportowych i marketingowych) oraz wewnętrzną (komunikaty w sieci intranet, wiadomości SMS dla pracowników Koncernu z wynikami sportowymi, artykuły w wewnętrznych czasopismach).

Lekcja WF-u z Mistrzem

Dopełnieniem działań PR wokół sponsoringu siatkówki był projekt CSR. Wspólnie z PKN ORLEN podjęliśmy wyzwanie, aby zwrócić uwagę na problem niskiej frekwencji na zajęciach wychowania fizycznego oraz zachęcić uczniów do aktywności sportowej. Od początku 2015 roku pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystki zrealizowaliśmy projekt Lekcja WF-u z Mistrzem. Na terenie całej Polski odbył się cykl zajęć sportowych w szkołach, podczas których w rolę nauczycieli wychowania fizycznego wcielali się Mistrzowie Świata, Olimpijscy, Europy z różnorodnych dyscyplin wspieranych przez PKN Orlen. Pokazaliśmy polskim dzieciom, ze lekcja WF-u nie jest nudnym obowiązkiem, lecz niezwykłą przygodą i inspirującym doświadczeniem. Naszym zadaniem była komunikacja w mediach lokalnych, ogólnopolskich oraz marketingowych, a także koordynacja komunikacji wewnętrznej projektu na potrzeby PKN ORLEN.

Efekty projektu

  • PKN ORLEN kojarzony jest jednoznacznie jako główny sponsor i mecenas całej polskiej siatkówki.
  • PKN ORLEN jest liderem na rynku paliw pod względem wskaźników znajomości, korzystania i preferencji marki.
  • 64% klientów widziało markę PKN ORLEN jako sponsora imprezy sportowej.
  • 52% przebadanych kierowców kojarzy polską siatkówkę z PKN ORLEN.